Letní
Dunlop SP 10-3e Dunlop SP 30 Dunlop SP StreetResponse Dunlop SP Sport FastResponse Dunlop SP Sport 01 Dunlop SP Sport Maxx Dunlop SP Sport Maxx TT Dunlop SP Sport Maxx GT Dunlop SP Sport 9000 Dunlop SP Sport 200/200E Dunlop SP Sport 2000/2000E Dunlop SP Sport 300/300E Dunlop SP Sport 3000/3000A Dunlop SP Sport 600 Dunlop SP QuattroMaxx Dunlop SP Sport 270 Dunlop Grandtrek AT 2 Dunlop Grandtrek AT 3 Dunlop Grandtrek AT20 Dunlop SP 44J Dunlop SP LT 8 Dunlop SP LT 30Zimní
Dunlop SP Winter Response 2 Dunlop SP Winter Response Dunlop SP Winter Sport 3D Dunlop SP Winter Sport 4D Dunlop SP Winter Sport M3 Dunlop SP Winter Sport M2 Dunlop Graspic DS-3 Dunlop Grandtrek SJ6 Dunlop SP LT 60Celoroční
Dunlop SP 4All Seasons Dunlop SP Sport 01 AS Dunlop SP Sport 5000 Dunlop Grandtrek Touring A/S Dunlop Grandtrek ST 1 Dunlop Grandtrek ST20 Dunlop SP Qualifier TG 20 Dunlop SP LT 800Dunlop - o značce
O Dunlopu
Široké zkušenosti firmy na závodních polích a bezpochyby pusobivé rekordy na závodních drahách vedly k zavedení inovativních technologií i u pneumatik určených pro každodenní ježdění. Jelikož se neustále snažíme učinit řízení ještě příjemnějším, poskytujeme nyní motoristum a závodníkum výkonnost a výdrž posledních gumárenských technologií. Touch Technology firmy Dunlop perfektně ukazuje přístup firmy Dunlop k výzkumu a vývoji: pneumatiky Dunlop jsou schopné poskytnout řidičum lepší cítění s vozovkou, neboť poskytují lepší zpětnou vazbu, větší kontrolu jízdy a díky tomu i větší potěšení.
V roce 1888 zkladatel firmy Dunlop, John Boyd Dunlop, pozoroval svého malého syna, jak jezdí na tříkolce na pevných a tuhých gumových pneumatikách na kamenité zemi. Všiml si, že jeho malý syn jezdí velmi rychle, avšak nevypadalo to pohodlně a příjemně. Ve snaze umožnit synovi plynulejší a lehčí jízdu a řízení, Dunlop vzal tříkolku, obalil kola tenkými gumovými plátky, slepil je dohromady a nafoukl je pumpičkou na fotbalový míč. Tímto zpusobem vynalezl první nafukovací systém v historii a položil základy pro první nafukovací pneumatiku.
- 1922 Výroba první pneumatiky s ocelovou patkou s pláštěm z tkaného lana - ztrojnásobila se životnost pneumatiky. Spolu s jednodílným ráfkem se tak stala prumyslovým standardem.
- 1948 Dunlop představuje bezdušovou pneumatiku s plastickou samotěsnící vrstvou na vnitřní straně pláště. Tento obal zamezil úniku vzduchu z pneumatiky při defektu. Roku 1954, kdy nebyla těsnící vrstva díky dalšímu vývoji potřeba, se pohyboval počet defektu pneumatik zpusobujících zácpy na silnicích na jeden na 16,000 mil u dušových pneumatik oproti jednomu na 80,000 mil u bezdušových.
- 1959 Dunlop představuje první pneumatiku (RS5) s pevným "nožem vyřezaným" vzorkem, nylonovým pláštěm (pro sílu a odolnost při vysokých rychlostech) a bezpečnostním ramenem vyvinutými jeho inženýry v Německu.
- 1962 - 1964 Technický tým společnosti Dunlop objevuje do té doby nevysvětlitelný fenomén aquaplaningu. Jejich popis a prokázání tohoto fenoménu zpusobilo celosvětovou senzaci a přineslo týmu Dunlop mnoho cen. Následující patentovaný vzorek (uvedený jako SP 68) zajistil, že se od té doby vývojáři vzorku pneumatik zaměřovali také na těch několik čtverečních palcu, které jsou v kontaktu s vozovkou. Hustota drážek v povrchu dezénu se prudce zvedla a nové provedení s vodními tryskami (tzv. aquajets), které mužeme popsat jako tunely skrz postranní žebra běhounu, umožnilo odvod vody po stranách.
- 1972 Světová inovace: Dunlop vyvíjí prvních 60 sérií pneumatik s ocelovým pásem.
- 1973 Světová inovace: Dunlop uvádí DENOVO, první samonosný, tzv. failsafe- nouzový dojezdový systém ráfku a pneumatiky. Muselo dojít ke změnám v legislativě, aby mohl být užíván na silnicích, a roku 1973 byl v prvovýrobě užíván u Mini 1275GT.
- 1979 Dunlop uvádí systém uzamykání patky Denloc jako součást systému DENOVO 2. .
- 1983 Dunlop představuje systém TD/Denloc a samonosný systém.
- 1994 Světová inovace: Dunlop představuje první ultralehkou konstrukci pásové pneumatiky. Snižuje tak váhu vozidla o přibližně 12 kg. Vývoj systému Instant Mobility System (IMS) jako náhrady za rezervní pneumatiku - pokud dojde k defektu, je do pneumatiky vypuštěna latexová směs, která pneumatiku utěsní.
- 1997 Dunlop představuje vysokovýkonnou pneumatiku SP Spot 9000 se zcela novou profilovou technologií.
- 1998 Vývoj pneumatiky s technologií DSST, samonosné pneumatiky s "failsafe- nouzovými dojezdovými " vlastnostmi.
- 1999 je představen systém pro monitorování pneumatik - WARNAIR. Rychle odhalí ztrátu tlaku v pneumatice a upozorní řidiče zvukovým nebo vizuálním signálem.
- 2002 Dunlop představuje technologii 3S. Jedná se o pneumatiky, jejichž inovační asymetrický třízónový běhoun poskytuje perfektně vyvážené vlastnosti- Tichou jízdu, Sportovnost a Bezpečnost.
Roku 1984 došlo ke konsilidaci evropských a US Dunlop operací v oblasti pneumatik s japonským obchodem, jako částí Sumitomo group. Roku 1999 Sumitomo a The Goodyear Tire & Rubber Company se rozhodly, že dojde ke globální alianci, čímž se stanou největším výrobcem pneumatik. Dunlop v Evropě je nyní částí joint venture, zahrnující šest společností a je začleněný do Goodyear Dunlop Tires B.V.
Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobcu výkonných a vysokovýkonných pneumatik pro prvovýbavu prestižních značek. Mnoho z renomovaných výrobcu automobilu standardně využívá pneumatiky Dunlop, včetně následujících: Alfa Romeo, Audi, AMG, Aston Martin, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Škoda, Toyota a Volkswagen. Dunlop poskytuje motocyklové pneumatiky jako součást prvovýbavy pro vedoucí výrobce motocyklu, včetně následujících: Aprilia, Benelli, BMW, Buell, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.
Převzato z: http://www.dunlop.eu/